lördag 30 november 2013

Vilken vecka!


En olycka kommer sällan ensam, brukar man ju säga. Och ibland kan det vara precis tvärtom, att många roliga saker händer samtidigt. Det är just vad som har skett den här veckan.

Som jag berättade om i det förra inlägget, är KomNU-kursen igång för fullt, och häromdagen var det Fysiska institutionens tur. Uppslutningen var imponerande och antalet deltagare på kursen slog alla rekord. Härligt att så många lärare vill bli ännu bättre på att undervisa kommunikation!

En annan trevlig överraskning var den positiva recension av min barnbok Alvas önskehund som kom från Bibliotekstjänst. Såhär skriver Inger Lindberg, BTJ:

”Varmt och inkännande skildras tolvåriga Alvas vardagstillvaro med både oro, sorg och glädje. Med ett enkelt, tydligt och lättförståeligt språk, både till struktur och ordval, gör författaren vardagliga händelser levande och intressanta. /.../ Vare sig man är hundintresserad eller inte ger boken en trevlig och fin läsupplevelse om Alva och hennes liv ...”

Dessutom är det i morgon dags för ett besök på Magleholms Gård, där jag kommer att ha boksignering mellan kl. 13.30 och 15.30.

Och, som om det inte räckte med trevligheter, fick jag nyss det glädjande beskedet att en novelltävling utsett mitt bidrag till en av de vinnare som kommer att publiceras tillsammans i en antologi. Man kan lugnt säga att veckan har varit händelserik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar